fungi organics ?

Pour toutes vos questions concernant la culture en terre : rempotage, terreau, engrais, etc.
Message
Auteur
Avatar du membre
coxnox
Modérateur
Modérateur
Messages : 8148
Enregistré le : 08 juin 2010, 23:41
Gender :

fungi organics ?

#1 Message non lu par coxnox »

salut les amis de la terre !!

bon je viens de tomber sur un lien qui a l'air sympa:
http://fungiorganics.com/index.php

y'a un melange mycho & tricho(un peu l'equivalent du sannies bacto et smf), ça s'apel myco B:
Plants and Mycorrhizal fungi established a symbiotic relationship over 500 million years ago. The fungi unable to photosynthesis or metabolise feed through the plants root system taking up carbohydrates. In exchange, the plant is able to uptake higher levels of nutrients due to the fungi roots structure becoming an extension of the plants root system. Mycorrhizal fungi also break down organic matter into readily available nutrients for the plant.

Myco-B is a concentrated soluble mycorrhizal and bacteria inoculant.
Contains 7 carefully selected Endo Mycorrhiza species, 2 Trichoderma species, and 19 bacteria species. Concentrated spores and micro-organisms ensure vigorous symbiosis. When used as directed Myco-B provides a continual cycle of beneficials due to regular applications. Safe to be used from germination and will help protect against viruses and disease. Designed to be applied as a single top dress soil inoculation and soluble solution for germination and booster applications.
Myco-B is supplied with 'Best Before' labels as fungi spores and micro-organisms will begin
to deplete after 2 years from manufacture.


Endo Mycorrhiza - 78.4 spores per gram
Trichoderma - 660,000 cfu per gram
Bacteria - 13,000,000 cfu per gram

Endo Mycorrhiza
Glomus brasilianum (11.2 spores per gram) Glomus Clarum (11.2 spores per gram)
Glomus deserticola (11.2 spores per gram) Glomus intratadices (11.2 spores per gram)
Glomus margarita (11.2 spores per gram) Glomus monosporus (11.2 spores per gram)
Glomus mosseae (11.2 spores per gram)

Trichoderma
Trichoderma harzianum (330,000 cfu per gram)
Trichoderma konigii (330,000 cfu per gram)

Bacteria
Bacillus subtillus, Bacillus licheniformis, Bacillus azotoformans, Bacillus megaterium,
Bacillus thuringiensis, Bactillus pumlis, Bacillus coagulans, Bacillus stearothermiphilis, Paenibacillus polymyxa, Paenibacillus florescence, Paenibacillus durum,
Paenibacillus gordonae, Azotobacter polymyxa, Azotobacter chroococcum,
Sacchromyces cervisiae, Streptomyces griseues, Streptomyces lydicus,
Pseudomones aureofaceans, Deinococcus erythromyxa.

Directions:

Germination / Booster applications: Mix 1/2 gram (1 level scoop) per 1 litre of water.
Apply every 14-21 days.

Soil Inoculation
Containers: Apply 4 grams (8 level scoops) to each plants topsoil and spread evenly.
Water immediately ensuring all topsoil is soaked through. Avoid runoff.
Natural planting: Apply 4 grams per 20 litre soil volume. Spread evenly, water immediately.

Each 50g tub makes 12+ soil inoculations or 100 litres of booster solution.
Typically, will feed 120 litre soil volume for 4 months plus.
et y'a aussi des engrais solides, a diffusion lente, ça s'apel starter tabs et nutrients tabs(l'equivalent des sannies buffer tabs je pense, non :?: ),
voila les starter tabs:
100% Organic Slow Release Nutrient Supply

Delicate combination of organics, vitamins, and minerals designed to give seedlings and young plants the best start in life. Protects and promotes strong healthy growth.

Single application feeds seedlings well into vegatative stage / maintains small plants 2 months plus.

No water PH or EC adjustment necessary. Organics and high humate content buffers soil PH.

Starter Tab benefits include: convenient single application feed for seedlings and small plants, minimal labour, saves time mixing soils/teas and measuring liquid fertilisers, simple effective health boosters for sickly plants.

Derived from: Fish Meal, Fish Emulsion, Blood Meal, Bone Meal, Seaweed Extract, Yucca Extract, Humic Acids, Rock Phosphate, Sulphate of Potash.

Directions

Insert tabs 1-2 inches below soil surface, 1-2 inches from container edge.

1 Tab / Seedling > 1 Litre - 3 Tabs / 3 Litres - 4 Tabs / 5 Litres

Natural planting: Insert tabs 1-2 inches below soil surface, 6-9 inches from stem.

1 Tab / Seedling - 2 Tabs / 1 Foot Plant - 4 Tabs / 2 Foot Plant

Feeding duration varies with plant species and varieties so growers should fine tune the system accordingly
les nutrients tabs:
100% organic slow release nutrient supply.

Carefully balanced organics, humic acids, seaweed extract, & beneficial bacteria provide a complete food source for many plant species. Promotes healthy growth, blooms, and harvests.

Single application feeds complete crop cycle / maintains plants for 4-6 months plus.

No water PH or EC adjustment necessary. Organics and high humate content buffers soil PH.

Nutrient tab benefits include: convenient single application feed for crops and long-term maintenance, minimal labour, saves time mixing soils/teas and measuring liquid fertilisers, simple effective health boosters for sickly plants.

Derived from: Feather Meal, Blood Meal, Fish Meal, Bone Meal, Humic Acids, Seaweed Extract, Sulphate of Potash, Magnesium Sulphate.

Rhizosphere Bacillus spp. - 980,000 cfu per tab

(Bacillus licheniformis, Bacillus megaterium, Bacillus polymyxa, Bacillus subtilis, Bacillus pumilis, Bacillus azotofixans)

Directions

Insert tabs 2 inches below soil surface, 2 inches from container edge.

1 Tab / 5 Litre - 2 Tabs / 10 Litre - 3 Tabs / 20 Litre - 4 Tabs / 30 Litre

Natural planting: insert tabs 9-12 inches from plant stem - 1 Tab per 1/4 inch stem diametre.

Feeding duration varies with plant species and varieties so growers should fine tune the system accordingly
les tarifs sont inferieurs a sannies, mais les fdp sont un peu plus elevées aussi, et les compositions ne sont pas exactement les memes, mais je me demande si sannies ne fait pas faire ses tabs chez eux.

vous en pensez quoi ?
Weed Wars: L'attaque des clones 3

Quand le dernier arbre sera abattu, la dernière rivière asséchée, le dernier poisson pêché, l'homme s'apercevra que l'or ne se mange pas.

ATN
Nouveau membre
Nouveau membre
Messages : 17
Enregistré le : 02 oct. 2012, 10:11

Re: fungi organics ?

#2 Message non lu par ATN »

intéressant :)

Papayaya

Re: fungi organics ?

#3 Message non lu par Papayaya »

Les nutrients tabs essayées sur certaines plantes du out de cette année, tout c'est bien passé à l'eau claire toute la session :D
Je les ferai toutes comme ça cette année :lol:

Par contre faut pas être pressé de recevoir, le mec est pas trop speed :mrgreen:

Avatar du membre
Petit Poney
Membre des FCF
Membre des FCF
Messages : 6808
Enregistré le : 28 nov. 2012, 17:50

Re: fungi organics ?

#4 Message non lu par Petit Poney »

Lut ! En pots ? Combien de litres et quel terreau pliz ?

:wink:
"L'alchimie c'est la science des blaireaux"

Avatar du membre
zigounette
Membre des FCF
Membre des FCF
Messages : 598
Enregistré le : 04 avr. 2012, 20:10

Re: fungi organics ?

#5 Message non lu par zigounette »

sujet déplacé je trouvé plus le topique :)


Je compte acheter du Myco-b et des nutrients tabs . Je voulais savoir si ça ne faisait pas double emploie :?: :idea:

Merci :sm6:
ArtOfGreen a écrit :Coup de saucisse dans ta tête de Jean-Pierre Coffe

Avatar du membre
coxnox
Modérateur
Modérateur
Messages : 8148
Enregistré le : 08 juin 2010, 23:41
Gender :

Re: fungi organics ?

#6 Message non lu par coxnox »

salut,

non :mrgreen:
le myco b c'est l'equivalent du bacto chez sannies, il n'y a quasi pas de bouffes dedans.
les tabs c'est de l'engrais a diffusion lente, par contre contrairement a sannies y'a 2 versions, les nutrients tabs et les starting tabs, ceux que tu veux c'est les nutrients tabs, les starter tabs c'est la meme chose en plus petit...bien pour demarré en petit pot d'un ou deux litre, ou pour les pms.

edit: la session raggae seeds, pour les cuts j'avais mis des sannies tabs et des nutrients tabs, ben j'ai vu aucunes differences, en tout cas rien de flagrant et pourtant j'ai fait l'essai sur des cuts que je connais bien. :mrgreen:
Weed Wars: L'attaque des clones 3

Quand le dernier arbre sera abattu, la dernière rivière asséchée, le dernier poisson pêché, l'homme s'apercevra que l'or ne se mange pas.

Papayaya

Re: fungi organics ?

#7 Message non lu par Papayaya »

Sentenza a écrit :Lut ! En pots ? Combien de litres et quel terreau pliz ?

:wink:
Image

Des pots de 3L à 15L en mettant le nombre de pastilles qui vont bien.
Pour le terreau, c'est 60% Fertiligène avec 20% de perlite et 20% de coco :wink:

Répondre